NPC Skrypt:
Spoiler:local keywordHandler = KeywordHandler:new() local npcHandler = NpcHandler:new(keywordHandler) NpcSystem.parseParameters(npcHandler) local talkState = {}
function onCreatureAppear(cid) npcHandler:onCreatureAppear(cid) end function onCreatureDisappear(cid) npcHandler:onCreatureDisappear(cid) end function onCreatureSay(cid, type, msg) npcHandler:onCreatureSay(cid, type, msg) end function onThink() npcHandler:onThink() end
function creatureSayCallback(cid, type, msg) if(not npcHandler:isFocused(cid)) then return false end
local talkUser = NPCHANDLER_CONVBEHAVIOR == CONVERSATION_DEFAULT and 0 or cid if(msgcontains(msg, 'informacje'))then selfSay('BARDZO CIEKAWA RPGOWA HISTORIA KTÓREJ NIE UMIEM WYMYŚLIĆ :D', cid) if(msgcontains(msg, 'tak') or msgcontains(msg, 'rozumiem')) then selfSay('Więc na co czekasz, ruszaj do Hogwartu', cid) doPlayerSetStorageValue(cid, 60000, 1) end
return true end
npcHandler:setCallback(CALLBACK_MESSAGE_DEFAULT, creatureSayCallback) npcHandler:addModule(FocusModule:new())
w Hagrid.xml
Spoiler:<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <npc name="HAGRID" script="ŚCIEŻKA" walkinterval="2000" floorchange="0"> <health now="100" max="100"/> <look type="JEGO LOOKTYPE" head="0" body="0" legs="0" feet="0"/> <parameters> <parameter key="message_greet" value="Witam cie |PLAYERNAME|. Aby dowiedziec sie wiecej o Hogwarcie zapytaj o {informacje}" /> <parameter key="message_farewell" value="Zegnaj." /> <parameter key="message_walkaway" value="Gdzie uciekasz?" /> </parameters> </npc>
Kiedy pogadamy z nim i będziemy już mieli Storage Value = 60000(mozna zmienic) Możemy wejść na łódź
Spoiler:function onStepIn(cid, item, pos) local boataid = 9999 local tp = {x=999, y=999, z=9} if item.actionid == boataid then if getPlayerStorageValue(cid, 60000) == 1 doTeleportThing(cid, tp) else doPlayerSendTextMessage(cid, MESSAGE_INFO_DESCR, "Najpierw porozmawiaj z Hagridem") end end return TRUE end
boataid = Action ID Kratki która ma tpować tp = miejsce gdzie ma tpować W movements.xml
Spoiler:<movevent type="StepIn" actionid="TUTAJ ACTION ID ŁÓDKI" event="script" value="ŚCIEŻKA" />
Aby dodać jakieś słowa na które mają reagować npc musimy edytować(w TFS) data/npc/lib/npcsystem/npcsystem.lua Szukamy linijki: FOCUS_GREETWORDS i tam zmieniamy na co ma reagować npc ;]
|