Hadorek - 2009-12-15 17:09:30

Aby łatwiej się czytało, podzielę temat na rozdziały.


POCZĄTEK



Gracz rozpoczyna grę na małej planszy. Wysiadł dopiero co z pociągu do Hogwartu i teraz musi odnaleźć Hagrida. Po zagadaniu do niego dowiaduje się, że będą płynęli łódkami do szkoły i że gdy będzie na to gotów musi wejść do łódki. Wniej będzie teleport, który przeteleportuje go do przed szkołę. Kierunek jaki teraz gracz obiera--> jadalnia, czyli ceremonia przydziału. Tam na samym końcu sali, pośrodku na stołku siedzi sobie Tiara przydziału (NPC), gracz do niej zagaduje i po rozmowie zostaje przydzielony do jednego z 4 domów.

CO TRZEBA ZROBIĆ?

  • NPC Hagrid- reaguje na "Witam" i "hi", ma dac info graczowi co ma zrobic (lodka). Skrypt+OUTFIT
  • NPC Tiara przydzialu- dziala jak The Oracle. Pytania beda sytuacyjne np. jak bardzo boisz sie kotow? mozliwe odpowiedzi na wszystkie pytania to: 1, 2, 3 i 4; gdzie jeden to w ogole a 4 fobia. Tiara ma losowo wybrac 5 pytan z 50 mozliwych. Tylko skrpyt bez outfitu.
  • Mapę alokacji początkowej
  • Korytarz prowadzacy do jadalni musi byc dobrze oskyptowany, tzn tak aby gracz nie mogl "zboczyc" do innego miejsca w szkole. Chcac wejsc w jakis korytarz nie prowadzacy do jadalni bedzie "odpychany" tak jak to ma miejsce z protecion zone gdy gracz ma status "battle"

Kolejne rozdziały będę dodawał na godzinach, dniach- gdy tylko bede mial czas. Do roboty!

Korzeń - 2009-12-15 19:47:36

Fajnie to się zaczyna. Mam 2 ale:
1. Łódka z teleportem nie pasuje. Lepiej jak Hagrid będzie stał koło łódeczek i on nas po skończonej rozmowie teleportnie.
2. Myślę, że dalej to za krótko trwa i gracze będą robić nowe chary ;/. Jednak dłuższy początek byłby nudny i zniechęcająco, więc niestety musi tak zostać.

Kashok - 2009-12-15 20:08:30

Korzeń napisał:

2. Myślę, że dalej to za krótko trwa i gracze będą robić nowe chary ;/. Jednak dłuższy początek byłby nudny i zniechęcająco, więc niestety musi tak zostać.

Dodajmy pokatna. Bedzie dluzej i wiecej frajdy z kupowania pierwszych itemek :d

Jachimek - 2009-12-16 06:46:59

I żeby było coś takiego jak losowe dobieranie twojej 1 różdżki że np jakaś dla ciebie nie pasuje:) Bo fajnie to by wyglądało:D

Korzeń - 2009-12-16 16:28:23

Co sądzicie o Hagridzie jako powiększonym dwarfie?

http://img163.imageshack.us/img163/7945/88535895.png
Tego robiłem na szybko, zrobiłbym lepszego. Zastanawiam się też nad beggarem, ale sprite'ów nie mogę znaleźć ;d

Hadorek - 2009-12-16 19:07:42

zbyt podobny do dwarfa ;p

Jachimek - 2009-12-16 19:49:40

Osobiście według mnie Hagrid powinien mieć własny oddzielny zrobiony od podstaw outfit ponieważ to jedna z kluczowych postaci w grze.

vDk - 2009-12-17 15:38:52

Kashok napisał:

Korzeń napisał:

2. Myślę, że dalej to za krótko trwa i gracze będą robić nowe chary ;/. Jednak dłuższy początek byłby nudny i zniechęcająco, więc niestety musi tak zostać.

Dodajmy pokatna. Bedzie dluzej i wiecej frajdy z kupowania pierwszych itemek :d

Popieram! jak dla mnie taki spacer po pokątnej nie będzie wcale taki nudny, a w końcu staramy się odzwierciedlić harrego pottera!

Jachimek - 2009-12-17 18:43:07

Osobiście uważam że i tak w 100% nie odwzorujemy świata Pottera ale spróbujmy chociaż w 99,5%:)

Hadorek - 2009-12-17 20:39:23

jutro dodam pare rozdzialow

Hadorek - 2009-12-18 20:18:20

dzisiaj niestety nie dam rady, obiecuje ze jutro pododaje

Korzeń - 2009-12-21 16:20:24

Hador co z kolejnymi rozdziałami?


Dziś użytkownik z Torga, Fedake wykonał skrypt, który nie pozwala graczowi zbaczać z drogi, tak jak pisałeś. Oceńcie go:

Kod:

function onStepIn(cid, item, pos)
    if item.actionid == 9000 then
        if getPlayerStorageValue(cid, 99999) == -1 then
            doPlayerSendTextMessage(cid, MESSAGE_INFO_DESCR, "Nie mozesz tam wejsc")
            doTeleportThing(cid, {x=pos.x,y=pos.y+1,z=pos.z})
        end
    elseif item.actionid == 9001 then
        if getPlayerStorageValue(cid, 99999) == -1 then
            doPlayerSendTextMessage(cid, MESSAGE_INFO_DESCR, "Nie mozesz tam wejsc")
            doTeleportThing(cid,{x=pos.x, y=pos.y-1, z=pos.z})
        end
    elseif item.actionid == 9002 then
        if getPlayerStorageValue(cid, 99999) == -1 then
            doPlayerSendTextMessage(cid, MESSAGE_INFO_DESCR, "Nie mozesz tam wejsc")
            doTeleportThing(cid, {x=pos.x+1,y=pos.y,z=pos.z})
        end
    elseif item.actionid == 9003 then
        if getPlayerStorageValue(cid, 99999) == -1 then
            doPlayerSendTextMessage(cid, MESSAGE_INFO_DESCR, "Nie mozesz tam wejsc")
            doTeleportThing(cid, {x=pos.x-1,y=pos.y,z=pos.z})
        end
    end
end

Fedake napisał:

Polega on na tym że gdy wejdziesz na kratke o danym id(9000 jesli tunel prowadzi do góry, 9001 - na dół, 9002 - w lewo 9003 - w prawo) cofa cie o jedna kratke do tyłu

Picior - 2009-12-21 16:43:36

To może być dobrze przy stacji hogsmeade - nie możesz się zapuszczać w las. Oraz jakby odpowiednio przerobić to np. wejście do zakazanego lasu tylko wtedy i wtedy, to już zależy.

Hadorek - 2009-12-21 19:18:20

zamiast pisac kolejne rozdzialy mysle, ze powinnismy robic po kolei, jak skonczymy- poczatek jedziemy dalej. Dlaczego? zaoszczedzi nam to dziur w projekcie i niedociagniec

www.menadzer2009zuzlowy.pun.pl www.poczujmagie.pun.pl www.zgraja.pun.pl www.wsbfir.pun.pl www.veterans.pun.pl